Co otrzymuje klient po zakończonym zleceniu?

Co otrzymuje klient po zakończonym zleceniu?

Zgodnie z Ustawą o usługach detektywistycznych detektyw ma obowiązek sporządzić i przekazać zatrudniającemu go klientowi końcowe sprawozdanie, sporządzone w formie pisemnej, z wykonanych przez niego czynności w danej sprawie.

Następnie ów sprawozdanie, wraz z materiałami dokumentującymi opis stanu faktycznego, przekazuje się zleceniodawcy. Zwykle są to dokumenty w wersji papierowej oraz załączniki w formie elektronicznej - materiały wideo i fotograficzne.

Warto zauważyć, że przekazany klientowi raport musi być opracowany bezstronnie oraz przedstawiać wyłącznie fakty. W dokumentach należy drobiazgowo uwzględnić wszystkie dane związane z osobami, miejscami z podaniem godzin zaobserwowanych sytuacji.

Co ważne, po zakończonych działaniach tylko klient posiada wszelkie dane, detektyw wszystko niszczy. Nie kopiuje ani nie archiwizuje uzyskanych informacji, jedyne co u niego zostaje to umowa i dokumentacja odbioru. To klient decyduje o tym, co zrobi ze zdobytym przez detektywa materiałem i jak go wykorzysta.

Oczywiście wszelkie materiały przekazane zleceniodawcy mogą zostać użyte jako dowód w sądzie. Ponadto detektyw może pojawić się na rozprawie jako świadek.

  • Warszawa
    ul. Sienna 72/14,
    00-833 Warszawa

  • Gdańsk
    ul. Hynka 6,
    80-465 Gdańsk

  • Paryż
    Biuro operacyjne

Zapoznaj się z ofertą agencji śledczej wyspecjalizowanej dla klienta biznesowego

Pn-Pt 9-17
+48 730 006 581